Welcome to paradise - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu Welcome to paradise - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu

Welcome to paradise

Blijf op de hoogte en volg Milou en Doreth

02 November 2013 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Het is alweer even geleden dat we wat geschreven hebben, de tijd vliegt hier voorbij...

Het weekend na onze laatste blog zijn we voor een nachtje naar Chiang Rai gegaan. Dit is een plaatsje wat drie uur reizen ten noorden van Chiang Mai ligt. Chiang Rai is vooral bekend door de witte tempel en het drie landenpunt waar Thailand grenst aan Laos en Birma. Chiang Rai viel ons een beetje tegen. De witte tempel was erg mooi, maar verder was het plaatsje niet zo bijzonder en er was niet veel te doen of te zien.

Toen begon onze laatste week in het Childrens home. Het was voor de meeste kinderen vakantie, dus gingen we er overdag naar toe. In deze week vonden wij het lastig om de kinderen te vermaken omdat we al bijna alles wat we met de kinderen wilden doen, gedaan hadden. Daarbij was het voor veel kinderen overdag te warm om buiten te spelen en zaten ze liever binnen. Om de kinderen toch te vermaken hebben we een ochtend een 'sportdag' georganiseerd en een baan met obstakels klaar gezet die de kinderen in een snelle tijd moesten afleggen. Dit was een doorslaand succes. De laatste dag van het vrijwilligerswerk een klein feestje gemaakt. Er waren snoepjes en er werd een lekker diner gemaakt.

Het vrijwilligerswerk zat erop. Het weekend erna zijn we met Nanna en Maja (de twee meisjes uit Denemarken die ook vrijwilligerswerk in het Childrens home deden) naar Pai geweest. Dit is een klein backersplaatsje hoog in de bergen. Als verassing kwam de vriend van Maja (vanuit Denemarken) hier ook naar toe. We hebben een gezellig weekend gehad met z'n vijven waarin we onderandere naar warmwaterbronnen zijn geweest, hebben gezwommen onder een waterval en getubet (in een band de rivier afdrijven). Nanna en Maja gingen nog 2 weken verder met het werk in Chiang Mai, terwijl wij naar het Zuiden van Thailand zijn gereisd.

De eerste bestemming was het eiland Koh Phangan. Ons hostel was 5 minuten lopen van het strand. Er was bijna niemand op het strand, dus we hadden het hele strand lekker voor ons zelf! De stranden zijn paradijselijk en precies wat je er van verwacht met wit zand, palmbomen en helder zeewater. We hebben een dag fietsen gehuurd en een prachtige fietstocht langs de kust gemaakt! Helaas is het ook een paar dagen bewolkt en regenachtig geweest.
Omdat het bijna volle maan was waren er elke avond feesten (ter ere van de full moon). We zijn naar een jungle party geweest (je raadt het al.. midden in de jungle). De dag erna was de full moon party!

Van Koh Phangan met de boot naar eiland Koh Tao gegaan. Hier hebben we een prachtige snorkeltocht gemaakt veel mooie vissen en koraal gezien.
Na een verschrikkelijke busrit naar Phuket (lang wachten en een boze, schreeuwende buschauffeur) hadden we de volgende dag met Maja en Nanna afgesproken, zij zijn inmiddels klaar met het vrijwilligerswerk.
Na een paar dagen aan het veel te toeristische strand van Phuket, vertrokken we naar het eiland Koh Phi Phi. Op dit eiland hadden we een hutje OP het strand. Aan dit strand zijn we bijna de enigen. Het ligt zo geïsoleerd dat we er alleen van- en naartoe kunnen met een bootje. Deze dagen vooral gesleten met liggen aan het strand. Op een dag vanaf ons 'resort' een  boot toer gemaakt naar Maya beach (van de film the beach) en andere prachtige baaien. Verder vooral veel op ons privé strand gelegen!

Inmiddels zijn onze verdere reisplannen al een paar keer gewijzigd, maar we zijn er uit! We gaan naar Cambodja. Vandaag eerst met de boot naar het vaste land en daarna met bus naar Bangkok. Vanaf Bangkok naar Cambodja met een ander busje. We vertrekken zaterdagmiddag en zullen zondagavond in Cambodja aankomen daar zullen we ongeveer drie weken blijven voordat we naar Bangkok gaan.Wordt vervolgd..

• 02 November 2013 - 09:11

Hellen:

Hoi meiden,

Na het wakker worden hoorde ik van papa/ Hans dat er een nieuw verslag was. Zit nu lekker met een kop koffie te lezen, heerlijk om jullie verhalen te zien en wat een belevenissen allemaal.
    Nu op naar Cambodja, ben benieuwd hoe jullie dat land gaan ervaren, we horen/ lezen het wel weer.

Liefs, kus en een dikke knuffel, Mam/ Hellen

• 02 November 2013 - 09:23

Joke Devilee :

Hey meiden.
    Zo te lezen gaat het jullie goed af en beleven jullie alleen maar gezellige en leuke dingen.
    Mooi land hoor. En Cambodja is ook schitterend.
    Blij om te horen dat jullie de full moon party overleefd hebben!!!!!haha.
    Genieten nog maar.
    Lieve groetjes
    Joke

• 02 November 2013 - 10:20

Els:

Ha Doreth en Milou,
    Heel leuk weer zo'n uitgebreid verslag van jullie te lezen.
    Via Facebook hou ik jullie ook goed in de gaten hoor!
    Het blijft heel fijn jullie zo te kunnen volgen en toen ik het verslag voor JJ voorlas werd ik zelfs een beetje emotioneel. Ik het vind het zo fijn voor jullie dat jullie jullie ( wat een gejullie ;-) ) droom wáár aan het maken zijn en zo te lezen en zien gaat dat jullie heel goed af!
    Op naar de volgende belevenissen!
    Dikke kus, Els <3

• 02 November 2013 - 10:24

JJ:

Fijn om weer bijgepraat te zijn over jullie avonturen het Verre Oosten. Vind het prachtig om te lezen hoe je je in die nieuwe omgeving staande houden en nieuwe rienden maken. PLus mooie foto's om het te illustreren. Ga vooral door met van de reis te genieten.
    Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg.
    Groet, en kus,
    JJ

• 02 November 2013 - 10:29

Leon:

Hoi Milou en Doreth,
    Leuk om weer over jullie belevenissen te lezen, en de fantaaaastische foto's te zien. We zijn wel een beetje jaloers hoor, want hier in NL hebben we een flinke storm achter de rug en is het regenachtig en grauw weer op dit moment. Geniet er dus van!
    Ik kende het witte paleis niet en het verbaast mij dat ik daar niet eerder plaatjes van gezien heb. Het ziet er schitterend uit. Ben benieuwd hoe jullie Cambodja ervaren..
    Veel liefs en groeten uit Beek.
    Leon, Marielle, Sander en Max

• 03 November 2013 - 16:23

Marieke De Vogel:

Hi ladies,

Wat een leuke verhalen allemaal. Moet allemaal wel heel indrukwekkend zijn in zo'n andere wereld rond te trekken( en op prachtige stranden te relaxen). Leuke ervaringen die niemand je meer afneemt en waar je de rest van je leven op kunt terugkijken. Geniet ervan. We blijven jullie volgen!
    Groetjes, Marieke en Tom

• 03 November 2013 - 17:02

Carla:

jullie lijken wel een stelletje wereld reizigers wat zien jullie mooie dingen prachtige plaatjes kunnen niet wachten op de volgende

• 04 November 2013 - 15:19

Corrie:

Hoi meiden
    Gezellig om iedere keer jullie verslag te lezen.mooie foto,s en nu toch cambodja ben heel benieuwd hoe jullie dat vinden .ben nieuwsgierig naar jullie volgende verslag.dikke kus corrie bert

• 05 November 2013 - 00:22

Jeannine:

Lieve Mliou en Doreth,
    Paradijselijke stranden. Moet fantastisch zijn om daar te relaxen. Nu een paar hectische dagen met veel reizen. Hoop dat jullie een goede reis naar combodja hebben gehad en inmiddels lekker kunnen uitrusten in een hostel. Benieuwd naar jullie belevenissen aldaar.
    Dikke kus van mam. Groetjes voor Doreth