Campers, kangoeroes en koala's - Reisverslag uit South Perth, Australië van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu Campers, kangoeroes en koala's - Reisverslag uit South Perth, Australië van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu

Campers, kangoeroes en koala's

Blijf op de hoogte en volg Milou en Doreth

09 Maart 2014 | Australië, South Perth

Na Nieuw Zeeland zijn we naar Sydney gevlogen en hebben daar meteen onze campervan opgehaald. Gelukkig was deze auto een automaat! We hebben beiden al maanden niet gereden en om dan ineens aan de linker kant van de weg te rijden was toch wel erg spannend.
Met de campervan  hebben we twee weken lang rond gereden naar de Blue Mountains en daarna via de coastal drive naar Melbourne en de Great Ocean Road. Dit waren echt prachtige routes langs de kustlijn van Australië.
Het links rijden wendde gemakkelijk en het was heerlijk om de vrijheid te hebben overal naar toe te kunnen rijden. Dat was weer eens wat anders dan alle bussen waarmee we tot nu toe hebben gereisd.
's Avonds sliepen we zo veel mogelijk op gratis campings. Op deze campings hebben behalve een 'longdrop' toilet geen faciliteiten, vaak nieteens stromend water. Gelukkig was onze camper voorzien van één gaspit, electrische koelbox, een pompsysteem voor wat water en een dvdspeler, zo kwamen we de lange en donkere avonden wel door. Het voordeel van de gratis campeerplaatsen, naast het feit dat ze niets kosten, is dat ze aan de weg liggen én midden in de bossen dus prachtige omgeving die een betaalde camping niet kan bieden. 's Avonds kwamen de kangoeroes en koala's tevoorschijn waardoor we van het op en top Australische landschap konden genieten.

In Melbourne hebben we gezellige dagen met twee vriendinnen van Milou doorgebracht, die daar aan het studeren zijn. Met hen de stad bekeken,  naar het strand gegaan en sushi gegeten.
Daarna zijn we met de nachtbus doorgereisd naar Adelaide waar we naar een chocolade fabriek zijn geweest voor een gratis rondleiding met heel veel gratis chocolade!! Vanaf Adelaide een tweedaagse tour naar Kangaroo Island gedaan. Hier werden we in een busje over het hele eiland gereden en hebben we veel wildlife gezien zoals kangoeroes, walibi's, koala's, een echidna en een pinguïn.

Van Adelaide hadden we een vlucht naar Alice springs, voor onze driedaagse tour naar de Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon. Eindelijk op maar de outback! Overdag reed onze gids ons naar deze plaatsen en maakten we wandelingen langs en op deze rotsformaties en zagen we zonsopgang en ondergang. 's Nachts sliepen we in swag onder de sterren. Swags zijn een soort slaapzakken waar ook een matrasje bijzit.

De laatste tien dagen hebben we in Perth doorgebracht. Het was hier heerlijk warm, dus zijn deze dagen lekker maar het strand geweest, hebben geshopt en op terrasjes ijskoffie gedronken. Vanavond vliegen we vanaf Perth naar Amsterdam.

We kijken terug op een geweldige reis waarin we in totaal 350 uur in bus hebben gezeten, 2380 km hebben gereden met campervan, meer dan 60 plaatsenhebben bezocht in 5 landen, we hebben 7 paar slippers versleten. We hebben 10 verschillende vluchten gehad en in totaal 65 uur in vliegtuigen gezeten en bij elkaar ongeveer 30 uur gevaren. Met 30 verschillende voertuigen gereisd waaronder taxi's, olifanten, tuktuks en speedboten. We hebben veel lieve mensen ontmoet en vrienden gemaakt, zonder al deze mensen was onze reis lang niet zo geweldig geweest.

We zien er enorm naar uit iedereen weer te zien in Nederland, tot morgen!

• 09 Maart 2014 - 09:38

Hellen:

Hoi Milou en Doreth,
    Heerlijk om op zo'n stralende zondag jullie laatste verslag te lezen, geschreven op de allerlaatste dag van de reis, wat hebben jullie enorm veel gezien en meegemaakt, dat smaakt vast naar meer.
    Op dit moment zijn jullie misschien al onderweg naar het vliegveld, het is nog een lange zit naar huis maar daar komt ook weer een eind aan.
    Ik zie jullie morgen, dikke kus Mam/ Hellen

• 09 Maart 2014 - 10:33

Anneke:

Wat een heerlijke ervaring nemen jullie de rest van je leven mee.
    En wat zullen jullie ouders blij zijn jullie weer in hun armen te mogen sluiten. ze hebben vast een week vrij genomen om al jullie ervaringen te horen, foto's te bekijken en jullie te knuffelen.....

• 09 Maart 2014 - 11:28

JJ:

Het zal heel fijn zijn je/jullie terug te zien. Ben vooral benieuwd om de verhalen uit jullie mond te horen. Dat zal toch anders zijn dan de geschreven versie. Heb een goede reis terug.
    Hoop jullie snel te zien. Dikke kus.
    JJ

• 09 Maart 2014 - 16:07

Marieke:

Welkom Home ladies, geniet van jullie thuiskomst en weerzien met familie en vrienden. Volgens mij hebben jullie fantastische ervaringen en herinneringen om op terug te kijken. Ervaringen waar je rijker van bent geworden en die niemand je meer af kan nemen,waar je de rest van je leven profijt van zult hebben. Groeten en succes met acclimatiseren.
    Marieke de Vogel

• 09 Maart 2014 - 16:09

Erik:

Als je terug bent en beetje bekomen bent van al het reizen moeten we maar eens afspreken. Je hebt veel te vertellen en ik ben erg benieuwd naar je verhalen. En o, ja Woerden is ook prachtig (voor het geval dat je dat al vergeten bent)
    Goede thuisreis !
    Groetjes Erik

• 09 Maart 2014 - 17:26

Carla:

te veel om op te noemen een voorspoedige reis allebei en een warm hartelijk onthaal op schiphpl

• 09 Maart 2014 - 20:46

Joke Devilee:

Tjeetje Doreth en Milou.
    Times flyes.
    Een hele goede terug reis en ik hoop jullie verhalen tzt een x
    te mogen horen!!!

• 09 Maart 2014 - 20:49

Els:

Ha Doreth en Milou,

En dit is dan voorlopig het laatste verslag van jullie prachtige reis!
    Ik vond het heerlijk jullie te hebben kunnen volgen in beeld en geschreven woord.
    Ik hoop dat jullie een voorspoedige thuisreis beleven en volgens schema zullen arriveren op Schiphol.
    Wat een heerlijk gevoel zal het zijn voor de wachtenden daar om jullie weer in de armen te kunnen sluiten!!!!!!
    En dan hoop ik ook dat we dan snel een keertje af kunnen spreken om jullie verhalen en foto's echt te kunnen horen en zien, dat gaat vast wel snel gebeuren.
    Welkom thuis en tot snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kus, Els

• 09 Maart 2014 - 21:30

Jesnnine:

we zijn heel benieuwd naar alle live verhalen. Tot morgen. kus mam/jeannine