Oostkust Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu Oostkust Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milou en Doreth - WaarBenJij.nu

Oostkust Australië

Blijf op de hoogte en volg Milou en Doreth

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat wij onze laatste blog plaatsten. Wij zijn inmiddels een continent verder. Zes december, na acht uur vertraging in Bangkok zetten wij voet aan Australische bodem.

Ons nieuwe avontuur begon in Brisbane. Hier verbleven wij drie dagen op het universiteiten terrein in een studentenhuis voor internationale studenten. Wat een grote overgang! Van het zeer betaalbare Azië naar een heel andere cultuur.  We hebben een paar dagen moeten wennen aan deze overgang, dus hebben de eerste dagen in Brisbane rustig aan de stad bekeken. In Brisbane onderandere naar het stad strand en gallery of modern arts geweest.

We waren toe aan wat strand en relaxen dus besloten naar Surfers paradise te gaan, hier hebben we een paar dagen overdag heerlijk aan het strand gelegen. Dit was een leuk plaatsje om lekker wat winkeltjes langs te lopen en 's avonds de kroeg in te gaan voor een drankje.

Na een paar dagen relaxen zijn we doorgegaan naar Byron Bay voor nog meer relaxen. Vanuit hier hebben we een dagtrip gedaan naar Nimbin: een hippie plaatsje en hadden we een BBQ op een berg. Verder in Byron Bay genoten van het strand en de frozen yoghurts, een opkomende trend in Australië waar wij dankbaar gebruik van maken. Op de laatste dag in Byron Bay zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang vanaf de vuurtoren te bekijken. In de verte zelfs wat dolfijnen in de zee zien zwemmen.

Voordat we naar Sydney zouden gaan, wilden we nog een tussenstop maken. Dit werd Port Maquarie. In Surfers Paradise hadden we een buskaart gekocht waar we de hele Australische oostkust mee af kunnen reizen want ook in Australië reizen we vooral met de bus. De buschauffeur van onze bus woonde zelf in Port Maquarie en heeft ons met z'n eigen auto naar het hostel gebracht.

De Australiërs zijn heel vriendelijk en allemaal bereid om je te helpen en nemen hier dan ook echt de tijd voor. Dit hebben we nu al een paar keer mogen ondervinden.

Toen we om twee uur 's nachts bij het hostel aankwamen, bleek dat ze de sleutel niet hadden klaar gelegd voor ons, dus konden we de kamer niet in. De nacht hebben we doorgebracht buiten op het bankje voor de receptie. Nadat we dit de volgende morgen hebben uitgelegd, hoefden we van ons verblijf van vier nachten er maar één van te betalen. Dat was een leuke meevaller.
In Port Maquarie zijn we onderandere naar een koala ziekenhuis geweest waar we zagen hoe deze beesten werden behandeld. Ook hebben we wildlife park bezocht. In dit park mochten we een koala aaien en kangoeroes voeren. Echt een super leuke ervaring! Want wat een schattige dieren zijn dat!

Toen we voor onze kamer op een bankje zaten, werden we aangesproken door een Nederlands meisje.  we raakten aan de praat en waren opeens drie uur verder. Amanda en Hanneke hadden nog geen plannen voor kerst, dus we spraken af het samen te vieren met een picknick in het park.
Helaas is het nooit tot een picknick gekomen want toen we met kerst in Sydney waren, bleek het te regenen. Eerste kerstdag hebben we een kerst mis bijgewoond in de st. Mary cathedral. We hadden de meiden uitgenodigd in ons hostel en hebben op het overdekte terras hapjes gegeten. Uiteindelijk toch nog een hele gezellige kerst gehad. Tweede kersdag was boxing day dus was alles in de uitverkoop. We zijn dus gaan shoppen. Het was zo druk dat er drang hekken  nodig waren om alles goed te laten verlopen.

De week er op hebben Hanneke en Amanda ons de weg gewezen in Sydney en zijn we onderandere naar Manly beach en een zaterdag markt geweest.  Ook zijn we met een hop on hop off bus geweest, dit was een leuke manier om heel Sydney te bekijken.
Elke avond hebben we met elkaar gegeten en hebben het heel gezellig gehad.

Oudjaarsdag zijn we om zes uur opgestaan  en naar de botanic garden gegaan. Hier hebben we vieren  een halfuur in de rij gestaan om binnen te komen (voortaan is de rij voor de droomvlucht niks meer voor ons, nu we dit hebben meegemaakt). Toen we eenmaal binnen waren ging het wachten naturlijk gewoon door, maar we hadden kleden mee om op te zitten en hebben tijd gevuld met kletsen, kaarten en af en toe een rondje lopen. Om negen uur was er al kindervuurwerk. Toevallig waren we toen net even naar voren gelopen waardoor we het super goed konden zien. Om 22.30 nog een keer een voorproefje van vuurwerk.Toen begon het echte aftellen. Klokslag twaalf uur begon het vuurwerk, vanaf onze plek konden ee de helft van de brug zien, waar vanaf prachtig vuurwerk werd afgestoken. We hadden er een lange dag opzitten, dus na het vuurwerk nog even staan kletsen en daarna heerlijk ons bedje in!

Nieuwjaarsdag hebben we meegedaan aan een nieuwjaarsduik op Bondi beach. Met nog 150 andere Nederlanders zijn we om 13.00 uur de zee in gerend met een unox muts op ons hoofd. Op naar een geweldig nieuw jaar, met nog veel avonturen!
Morgen vertrekken we naar Nieuw Zeeland. We horen van iedereen alleen maar positieve verhalen, dus kijken hier heel erg naar uit!

We wensen jullie vanuit Sydney allemaal een heel goed 2014.
Liefs vanuit Sydney

• 02 Januari 2014 - 11:26

Erik:

Hoi Doreth en Milou,

De laatste etappe van jullie 'wereldreis' ? Al zo veel gezien en meegemaakt im het oosten. En dan nog door naar Nieuw-Zeeland. Cool hoor. Blijf vooral veel foto's posten op Facebook. En reisverslagen schrijven. Have fun en gelukkig nieuwjaar !

• 02 Januari 2014 - 12:37

Hellen:

Hoi meiden,

Heerlijk weer om een lang en mooi verslag te lezen en op de hoogte te zijn van al jullie belevenissen.
    Op naar Nieuw Zeeland, weer mooie nieuwe avonturen.
    Heel veel plezier daar.
    enorm dikke kus mam/ Hellen

• 02 Januari 2014 - 12:53

Anneke Vink:

Wat een prachtig begin van 2014. Ik wens jullie vanuit Noordwijk nog vele mooie reismomenten en heel veel geluk en gezondheid in het komend jaar.
    Het jaar waarin jullie ouders ook weer uitzien naar jullie veilige thuiskomst. Maar vooral nu nog genieten.
    Lieve groeten Anneke Vink

• 02 Januari 2014 - 13:19

Anneke Alkema:

W at een heerlijk verslag, ik zie jullie gewoon genieten. Ik wens jullie nog een mooi vervolg van jullie reis en vooral een heel gelukkig 2014. Lieve groet van Anneke Alkema.

• 02 Januari 2014 - 14:34

Marielle:

Ook voor jullie de allerbeste wensen voor een super 2014! Wij hebben het oude jaar ook goed uitgeleide gedaan en knallend het nieuwe ingegaan. Tot over 2 maanden.....
    X Mariëlle

• 02 Januari 2014 - 19:01

Ingrid Limpens:

Hoi Milou en Doreth,
    Gelukkig Nieuwjaar, een bijzondere ervaring om de jaarwisseling in Sydney mee te maken, lijkt me. Geniet van Nieuw Zeeland ! Benieuwd naar jullie volgende verslag.
    groetjes, Ingrid

• 02 Januari 2014 - 19:45

Sjanne:

Gelukkig nieuwjaar!
    Ik vond dit ook een superleuk blog weer :)
    Blij dat Australiëook bevalt. Ben benieuwd wat je van nieuw zeeland vind :)
    Xxx

• 02 Januari 2014 - 23:32

Jeannine:

Gelukkig Nieuwjaar,
    Leuke verhalen en super dat de mensen zo vriendelijk zijn.
    Nu naar prachtig Nieuw Zeeland, ben benieuwd naar de foto's en verhalen.
    Liefs mam/jeannine

• 05 Januari 2014 - 15:56

Corrie Ijff:

Lieve doreth en milou
    Jullie ook een heel fijn 2014.
    Ik denk dat wel gaat lukken met nog bijna 2 maanden in het vooruitzicht
    Fijn om weer een verslag te lezen
    En te lezen hoe goed jullie alles kunnen doen
    Veel plezier in nieuw zeeland
    Dikke knuffel en kus
    Corrie

• 05 Januari 2014 - 19:14

Marie-jose:

Hallo Milou en Doreth,
    Wij wensen jullie ook een fantastisch nieuw jaar toe, maar dat zal wel lukken!
    Leuk om weer jullie reisverslag te lezen, verder is het ook fijn om te horen dat goed met jullie gaat!
    We wensen jullie nog veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Heel veel groetjes van Marie-Jose en Guus, Thijs en Jasper.

• 06 Januari 2014 - 16:22

Esther:

hallo milou en doreth,
    voor jullie ook een heel goed 2014, met nog vele mooie reiservaringen!
    leuk om alles te volgen via jullie reisverslagen.
    groetjes Esther, jhoy, sammie en evy

• 06 Januari 2014 - 20:28

Els:

Hay meiden,

Dan maar met Drie Koningen jullie ook een fantastisch, glinsterend 2014 wensen.
    Ik had al wat flarden van jullie verslag vernomen en vandaag pas de tijd gevonden dit verslag helemaal te lezen.
    Intussen zijn jullie dus in Nieuw Zeeland en gaan jullie daar natuurlijk ook mooie dingen beleven.
    Veel plezier en tot later!
    Liefs, Els

• 09 Januari 2014 - 12:19

Kees Ruwaard:

Hallo Doreth&Milou, fantastisch wat jullie allemaal meemaken!! Dacht altijd dat Australie veel groter was. Geniet van alles wat je tegenkomt. groeten ome kees